MediaTribe
LinkedIn Instagram

Extra Leisure

Een logo passend bij het gewenste imago

Mark van Eijk - Brand director

Extra Leisure

Extra Leisure organiseert vooral grote en bekende internationale sportevenementen in de openbare ruimte, zoals triatlon wedstrijden als IRONMAN en prof wielerkoersen. Extra Leisure organiseert alles van a tot z. Van vergunningaanvraag tot parcoursen ontwikkelen, van marketing tot contacten met atleten, van verkeersplannen tot veiligheidsplannen en van ontwikkelen van medailles tot het binnenhalen van sponsoren. En dit is slechts een kleine greep uit alles wat er bij het organiseren van een event komt kijken…

Nieuw logo
Het bestaande logo van Extra Leisure ging al weer een tijdje mee en sloot niet meer aan op het gewenste imago dat Extra Leisure graag ziet.

Extra Leisure wordt graag geassocieerd met:

Internationale (sport) evenementen, Turn key: dus ze organiseren het van a tot z, Diversiteit en verscheidenheid (in events, in personeel, geografisch), Maastricht (standplaats en oorsprong bedrijf) en Sport: Zwemmen, fietsen, lopen, triatlon (maar dit zijn eigenlijk elementen die ze liever niet in het logo terug wilden zien). Ze zijn namelijk ook in staat andere events te organiseren.

MediaTribe kreeg de opdracht om een nieuw logo te ontwikkelen.

Bij de ontwikkeling van dit nieuwe logo moest rekening gehouden worden met de gebruiksvriendelijkheid van het logo. Diverse kleuren mochten gebruikt worden, want die stralen de diversiteit uit van het bedrijf. Echter moesten deze wel gemakkelijk omgezet kunnen worden naar twee kleuren, omdat het logo op veel uitingen bij evenementen komt te staan.

Woordmerk

Mark: ”Ik ben opzoek gegaan naar een creatief, onderscheidend lettertype en kwam het lettertype Half Regulier tegen. Wat mij aanspreekt aan het lettertype is dat alle letters zijn aangesneden terwijl ze nog steeds leesbaar zijn.
Door de naam Extra Leisure in te vullen met dit lettertype, ontstaan er allerlei kaders en nieuwe vormen. Door de leesbaarheid van sommige letters iets te verbeteren en aan te passen, qua basislijn en hoogte, ontstaat er een ogenschijnlijk rommelig woordmerk waar verassend genoeg toch heel veel structuur en uitlijning inzit verwerkt. Precies de eigenschappen die ook gelden voor evenementen. Ogenschijnlijk rommelig maar alles heeft zijn plek omdat het van te voren zo is bepaald.”

Beeldmerk

”Uiteraard wilt Extra Leisure ook via diverse social media kanalen communiceren. Dat soort kanalen bieden over het algemeen weinig ruimte als het gaat om profielfotos. Het was voor mij als ontwerper dan ook direct duidelijk dat ik Extra Leisure als XL wilde communiceren”, aldus Mark. ”Enerzijds als afgeleide van de bedrijfsnaam en anderzijds als duiding van het karakter en de werkwijze van Extra Leisure….We think big!”

Resultaat
Als we het woordmerk en beeldmerk samenvoegen ontstaat er een prikkelend nieuwe logo, die de lading dekt waar Extra Leisure voor staat en waar ze nog jaren mee vooruit kunnen.

REVIEW

‘Een logo die we met trots kunnen gebruiken’

Eindelijk een logo die we met trots kunnen gebruiken in en op al onze uitingen. Niets staat ons meer in de weg om onze eigen organisatie op een mooie manier te positioneren tijdens grote internationale topevenementen.

Vincent van der Stouwe, Directeur Extra Leisure