MediaTribe heeft voor Techniekwerkt een sterke merkidentiteit bepaald waarmee heel helder omschreven wordt wie Techniekwerkt is en waar ze voor staan. Voor deze merkidentiteit zijn we een aantal stappen doorlopen. Het beginpunt is het vormen van de purpose, visie en missie en het bepalen van de kernwaarden. Waarna we een passend archetype toekennen en de juiste tone of voice omschrijven.
Purpose
Techniekwerkt is ontstaan om droombanen toegankelijk te maken. Ze geloven in een open een eerlijk aanbod van vacatures voor iedereen in de techniekbranche. Middels het terugbrengen van de transparantie op de arbeidsmarkt zijn zij vastberaden dat technici hun droombaan vinden en bedrijven zich op een persoonlijke manier kunnen etaleren richting werkzoekenden.
Missie
Techniekwerkt gelooft dat een open en persoonlijk platform voor vacatures en het geven van employer branding advies, bijdraagt aan het terugbrengen van de transparantie op de arbeidsmarkt. Wij zorgen ervoor dat bedrijven hun eigen identiteit kunnen tonen aan werkzoekende technici. Door storytelling vanuit bedrijven een podium te bieden, kunnen werkzoekenden zich beter identificeren met het bedrijf.
Ze willen het aan de andere kant zo makkelijk en toegankelijk mogelijk maken voor de werkzoekenden. Bij Techniekwerkt kun je middels één druk op de knop direct in contact komen met jouw potentiële werkgever. Dit maakt het transparant en persoonlijk voor iedereen. Op deze manier maken zij droombanen toegankelijk én juist dat is de missie van Techniekwerkt!
Visie
Techniekwerkt droomt van een droombaan voor iedere technici in Nederland. Techniekwerkt staat bekend als hét persoonlijke vacature platform voor technici. Ze hebben veel aandacht voor de verhalen achter de bedrijven en delen die eerlijk op ons platform. Binnen een uur staat de vacature bij ons online. Bij Techniek werkt zijn ‘relatie’ en ‘service’ dan ook sleutelwoorden als het gaat over hun dienstverlening. De persoonlijke aanpak van Techniek werkt zorgt voor veel transparantie op de technische arbeidsmarkt.
Waarden die voor iedereen die met Techniekwerkt op pad gaat belangrijk zijn
Vastberaden werkt
Bij Techniekwerkt hebben ze veel vertrouwen in ons platform en dat merk je aan alles. Zij lopen met de borst vooruit omdat zij vastberaden zijn dat ze het kunnen regelen voor je. Ze zijn hierin ook best een beetje eigenzinning. Bij Techniekwerkt volgen ze namelijk geen trends, maar lopen juist voorop om nieuwe trends neer te zetten. Bravoure en rebels zijn woorden die voor hen ook niet vreemd zijn. Zij gaan gewoon altijd voor meer resultaat voor de klant, omdat ze weten dat er altijd een passende oplossing is.
Expertise werkt
Techniekwerkt is altijd op zoek naar de nieuwste ontwikkelingen en kennen de markt daardoor ontzettend goed. Ze testen en analyseren continue om de doelgroep zo goed mogelijk te bereiken én te bedienen. Zij willen graag de specialist zijn binnen hun vakgebied. Met deze expertise helpen zij klanten vooruit. Ze zijn leergierig om steeds nieuwe kennis op te doen omdat zij weten dat expertise werkt.
Oprecht werkt
Binnen Techniekwerkt houden ze van een open cultuur. Geen cryptische omschrijvingen aan hun adres. Vacatures staan open en eerlijk op het platform. Het maakt ze een integere partij. Men weet ten alle tijden wat ze aan Techniekwerkt hebben. Door hun eerlijkheid hebben zij loyale relaties waar ze super trots op zijn!
Uniek werkt
Uniek in hun soort, dat blijkt uit elk gesprek dat zij met elkaar en hun klanten hebben. Techniekwerkt zit in een nichemarkt. Zij blijven uniek, doordat zij geen tussenpersonen hebben maar direct contact met de eindgebruiker. Innovatie in hun manier van werken blijft een belangrijke pijler om uniek te blijven in hun branche.
70% Held en 30% Jester = 200% Techniekwerkt!
HELD
Bij Techniekwerkt stellen ze zich vol bravoure op om droombanen toegankelijk te maken. Zij motiveren mensen om zo open en eerlijk mogelijk te zijn in de communicatie. Dit draagt bij aan het verlagen van drempels voor technici. De held motiveert en stimuleert mensen in het aangaan van nieuwe uitdagingen. Zij doen er alles aan om het resultaat te behalen, want winnen zit nou eenmaal in hun bloed. In hun doel om te winnen verliezen zij nooit de menselijke maat uit het oog.
JESTER
In hun missie om droombanen toegankelijk te maken vindt Techniekwerkt het belangrijk dat mensen een leuke tijd hebben en ontspannen zijn. Ze werken met veel plezier en omarmen humor als belangrijk begrip binnen het bedrijf. Het leven hoef je niet altijd zo serieus te nemen. Daarnaast werken ze aan een serieus maatschappelijk probleem op de arbeidsmarkt, maar communiceren dit op een luchtige manier. Ze staan dan ook voor persoonlijke verhalen rondom de vacatures, altijd verrassend en vol energie.
De persoonlijkheid van Techniekwerkt = Zelfverzekerd, respectvol en enthousiast met een grappige ondertoon.