MediaTribe
LinkedIn Instagram

Bas Schouten

Ontwikkeling beeldmerk en huisstijl

Presentatie

Uitdaging

Huidige en nieuwe partners enthousiasmeren om GT4-autocoureur Bas Schouten te ondersteunen bij het waarmaken van zijn raceambities. Een uitdaging waar Bas en Joris Schouten jaarlijks mee te maken hebben. Wij hebben zijn presentatie vormgegeven, waarmee hij over zijn voordelen kan presenteren aan nieuwe partners. Hierin vertelt hij ook over zichzelf, waarbij zijn race-DNA duidelijk naar voren komt.

 

Strategie

Partnerships binnen de motorsport zijn vaak gekoppeld aan de sporter zelf. Immers, hij is op zoek naar funding om deel te mogen nemen aan wedstrijden via een bestaand raceteam. Naast zijn prestaties wordt er dan ook gekeken naar de mens zelf. Vandaar dat wij het DNA van Bas Schouten als vertrekpunt aangehouden hebben voor de vertaling richting zijn beeldmerk en huisstijldragers.

Media

Bas en Joris wilden graag een presentatie vormgegeven hebben zodat zij huidige en nieuwe partners mee konden nemen in hun plannen voor de komende raceseizoenen. Bas Schouten heeft zijn presentatie verspreid via diverse online kanalen en via zijn stakeholders. Dit leverde lovende reacties op. Wij wensen Bas veel succes. Gas erop!

Heb je een uitdaging of wil jij meer weten over ons?

Ik neem graag contact met jou op!

Mark van Eijk

Klant aan het woord

‘''DNA moest het vertrekpunt zijn''’

Afgelopen voorjaar heb ik na een gesprek met Wouter via Comeback sportmarketing opdracht gegeven om een propositie te maken om Bas als coureur, maar ook als merk, op korte termijn stevig neer te zetten. In overleg is er gekozen voor een presentatie, die passie en drive moet uitstralen. MediaTribe heeft daarvoor een wervende presentatie gemaakt die wij hebben gebruikt voor nieuwe partnerwerving en informatie voor huidige partners. MediaTribe heeft aangegeven dat Bas zijn DNA het vertrekpunt moest zijn en hierbij hoort een kenmerkende huisstijl. Op initiatief van de designer Mark is toen een beeldmerk en huisstijl ontwikkeld, die wij in één keer helemaal goed vonden. Deze stijl wordt nu gebruikt op briefpapier en facturen alsmede als uiting op kleding en natuurlijk op de raceauto en social media.

Joris Schouten, manager Bas Schouten Racing