MediaTribe
LinkedIn Instagram

De Eekhoorn

De Eekhoorn Experience Center

Create

Uitdaging

De Eekhoorn heeft een nieuw pand laten bouwen langs de N307 in Zwaagdijk. Dit pand is een combinatie van opslag, logistiek maar vooral ook beleving. Deze beleving ervaar je in het nieuwe Experience Center. Een next level showroom die zijn weerga niet kent. Alle merken die De Eekhoorn vertegenwoordigt zijn aanwezig voor zowel de zakelijke inkoper doordeweeks als de consument die in het weekend welkom is om zich te laten inspireren en die zelf aan de slag wil om zijn/haar eigen ultieme inrichting te creeëren. MediaTribe en De Eekhoorn concludeerden na een positioneringssessie dat de huidige huisstijl niet meer aansloot op het gewenste imago van het nieuwe Experience Center.

Strategie

Voor de nieuwe huisstijl was een bezoek aan het nieuwe pand noodzakelijk. Tijdens de rondleiding werden we geprikkeld door kenmerkende elementen en details van het gebouw. Zowel de verschillende hoeken in het gebouw als de gebruikte materialen leverden nieuwe inzichten op. Deze inzichten hebben we vertaald naar vormen, kleuren & woorden die bijdragen aan de gewenste uitstraling van het nieuwe pand en het Experience Centrum.

Ontwikkeling

Er is een krachtige huisstijl ontworpen dat bijdraagt aan het juiste gevoel dat De Eekhoorn met het Experience Centrum wilt uitdragen.
De stijl is modern, industrieel, minimal urban, warm en sfeervol. De kleuren die te zien zijn in de vormgeving zijn afkomstig van het pand. Er is gekozen voor een lettertype dat goed match met het huidige logo, een schreefloos lettertype wat tijdloos en modern is, in combinatie met een handgeschreven tekst “Let’s create” wat creativiteit uitstraalt en oproept. Het handgeschreven woord ‘Let’s create’ zorgt voor variatie en creeërt een bepaalde spanning in de vormgeving. In combinatie met handgetekende iconen vormt dit een unieke en creatieve stijl.

Resultaat

We hebben een patroon ontworpen wat geïnspireerd is op stoffering van meubels maar ook op de diverse flauwe hoeken die te vinden zijn in het pand. Dit zorgt voor een onderscheidende en unieke stijl binnen de vormgeving. Het patroon is bruikbaar voor allerlei verschillende doeleinden en het verrijkt daardoor de huisstijl.
Dit alles bij ellkaar vormt een kenmerkende huisstijl dat volledig gebaseerd is op het DNA van het nieuwe Experience Centrum van De Eekhoorn.

Middelen

De materialen die ontwikkeld zijn geven een vernieuwend beeld aan De Eekhoorn en het Experience Centrum en zijn de basis voor de vormgeving. Vanuit hier kan je van alles gaan ontwikkelen wat relevant is voor De Eekhoorn. Het zorgt voor herkenbaarheid en onderscheidenheid.

‘Uit onze comfort zone gehaald’

Tijdens twee creatieve brainstormsessies zijn wij uit onze comfort zone gehaald. Dit heeft ervoor gezorgd dat wij uit de dagelijkse gedachtes werden getrokken en een mooie overview kregen van de toenmalige stijl van De Eekhoorn. MediaTribe heeft daarin een sterk team, die ons gehoord heeft en vanuit de brainstormsessies een prachtige huisstijl heeft neergezet. Ondertussen is die huisstijl doorgevoerd in ons pand, het Experience Centre en de social mediakanalen!

Emma Berkhout – Marketing manager bij De Eekhoorn

Heb je een uitdaging of wil jij meer weten over ons?

Ik neem graag contact met jou op!

Miranda van Twisk