Branding StartVitaal

/
/
Branding StartVitaal
Vitaal

Het doel

Van der Valk Vitaal is het Go-to-center voor vitaliteit en gezondheid. Dé plek om gezond te worden, gezond te zijn en gezond te blijven in de bekende gastvrije omgeving van Van der Valk.

Gebruikmakend van de software van Johan creëert van der Valk Vitaal een nieuwe community onder de naam: StartVitaal. Het platform biedt diensten aan die nodig zijn om vitaal te zijn en te worden. Onder StartVitaal vallen de categorieën: mentaal, fysiek, voeding en coaching. De kernwaarden van het Startvitaal-platform zijn toegewijd, flexibel en toegankelijk. StartVitaal richt zich op het bedrijfsleven (werkgevers) en hun medewerkers. MediaTribe is gevraagd om de visuele identiteit van StartVitaal te ontwikkelen.

De oplossing

Startvitaal is een vitaliteitsplatform bestaande uit diverse domeinen met bij behorende therapeuten of specialisten die ‘Vitalenten’ worden genoemd. Er is gekozen voor frisse, energieke kleuren voor de verschillende domeinen, omdat dit bijdraagt een de gezonde doelstelling van StartVitaal.

Het resultaat

Door gebruik te maken van het platform StartVitaal stijg je in vitaliteit. Dit gegeven hebben we gesymboliseerd in het logo door het woord ‘start’ alleen met kleine letters te beginnen. Op het moment dat je start en gebruik maakt van de vitalenten stijg je in vitaliteit en dus is het woord ‘VITAAL’ met hoofdletters geschreven. De ‘V’ van VITAAL lijkt daarnaast op een checkbox vinkje, wat aangeeft dat je bepaalde uitdagingen uit het vitaliteitsprogramma hebt afgerond waardoor je vitaliteit toeneemt.