Merkscan

/
Merkscan

Draagt jouw online marketing écht bij aan de groei van jouw bedrijf? Doe de scan!

Val jij op tussen al dat marketinggeweld en onderscheid je jezelf van de concurrentie? Net als bij een eerste date krijg je van de klant maar één kans om een goede indruk te maken. Wil je van onze professionals weten of jij klaar bent voor je volgende date?

Merkscan

Waarom een merkscan laten maken?

  • Ik weet waar ik als bedrijf voor sta, maar hoe draag ik dit goed uit?
  • Mijn doelgroepen zijn helder, maar hoe spreek ik ze op de juiste manier aan?
  • Ik heb een logo en huisstijl, maar past deze bij mijn gewenste uitstraling?
  • Ik maak gebruik van een website en social media, maar hoe zet ik die optimaal in?

Bedrijven met een duidelijk merkfundament en een heldere strategie benutten hun potentieel beter. Wil je weten hoe jouw bedrijf scoort op het gebied van merkidentiteit, branding en marketing? Doe gratis en vrijblijvend onze merkscan en onze professionals sturen je een persoonlijke analyse!

Uitdagingen van onze klanten

“Hoe communiceer ik mijn bedrijfscultuur naar de buitenwereld toe?”

“Ik weet niet hoe ik me onderscheid ten opzichte van concurrentie.”

“Hoe zet ik mijn marketingbudget zo effectief mogelijk in?”

Hoe werkt de merkscan?

Een merkscan bij MediaTribe betekent dat onze professionals jouw merk vakkundig onder de loep nemen. Dit ziet er als volgt uit:

Stap 1
We toetsen de kracht van jouw merk aan de hand van een uitgebreide vragenlijst op basis van merkidentiteit (bijvoorbeeld: ‘Wordt er een eenduidige tone of voice aangehouden?’), positionering (‘Zijn er duidelijke waardeproposities terug te vinden?’), visuele merkidentiteit (‘Is er een herkenbare huisstijl?’) en marketingactiviteiten (‘Is er een strategie zichtbaar in de social media content?’).

Stap 2
Naar aanleiding van de analyse schrijven onze professionals een persoonlijk advies. Wat gaat goed? Wat kan er beter? En wat mist er nog?

Stap 3
Alle bevindingen worden verwerkt in een rapport, dat je per e-mail van ons ontvangt.

Stap 4:
Je hebt de bevindingen en het advies van onze professionals ontvangen, maar hoe breng je het in de praktijk? Daar wil ons enthousiaste team met alle liefde met je over sparren. Tijdens een brainstormsessie op ons gezellige kantoor bespreken we het rapport en kijken we samen waar er voor jouw merk kansen liggen om effectief te groeien.

Geen verplichtingen, geheel vrijblijvend advies.

Comeback Merketing

Ben jij al een merkgedreven organisatie? Doe de merkscan!

Wil je weten hoe jouw bedrijf scoort op het gebied van merkidentiteit, branding en marketing? Doe gratis en vrijblijvend onze merkscan en onze professionals sturen je een persoonlijke analyse!

Wie wij zijn

Vernieuwend in creativiteit, kennis van strategische marketingcommunicatie en een kei in het ontwikkelen van allerlei visuele en tekstuele producten. Wij van MediaTribe uit het Noord-Hollandse Hoorn geloven heilig dat we met onze werkwijze van iedere bedrijfsnaam een ijzersterk merk maken dat haar doelgroep te allen tijde effectief bereikt en aan zich weet te binden.

Veelgestelde vragen over de merkscan

Als jij jouw gegevens hebt ingevuld en het verzoek voor een merkscan hebt verstuurd, gaan onze professionals voor jouw merk aan de slag. Vervolgens ontvang je binnen een week per e-mail het rapport met onze bevindingen en ons advies. Afhankelijk daarvan hebben we telefonisch contact om het door te nemen en te bespreken of er aansluitend een brainstormsessie (van ongeveer 45 minuten) moet worden ingepland.

Waarom we dit gratis doen? Heel simpel: omdat wij ervoor willen zorgen dat jouw organisatie de beste versie van zichzelf wordt, omdat wij geloven in onze werkwijze en omdat creativiteit door onze aderen stroomt. Bevalt het van beide kanten, dan staan we te trappelen om met jouw bedrijf aan de slag te gaan!

Tijdens de merkscan kijken onze professionals hoe jouw merk er op dit moment voor staat en of er kansen zijn om het te versterken. Dit bepalen zij aan de hand van een uitgebreide vragenlijst op basis van merkidentiteit (bijvoorbeeld: ‘Wordt er een eenduidige tone of voice aangehouden?’), positionering (‘Zijn er duidelijke waardeproposities terug te vinden?’), visuele merkidentiteit (‘Is er een herkenbare huisstijl?’) en marketingactiviteiten (‘Is er een strategie zichtbaar in de social media content?’). Zo krijg je inzicht in hoe wij werken, hoe de klant naar jouw merk kijkt en hoe we je verder kunnen helpen.

Hannah Biwott-van de Veen, eigenaar Volare sports

”Door goede sessies, huiswerk en vele gesprekken kwam de huisstijl en logo precies naar voren zoals het bij ons past. Het was een hele prettige samenwerking!”