Is jouw online marketing klaar voor groei? Ontdek het met onze gratis merkscan!
Val jij voldoende op in de drukke wereld van online marketing? Onderscheid jij je écht van je concurrenten? Je krijgt maar één kans om een onvergetelijke eerste indruk te maken net als bij een eerste date.
Met onze professionele merkscan ontdek je direct of jouw marketingstrategie bijdraagt aan de groei van je bedrijf. Onze experts analyseren jouw merk DNA en laten zien waar je kansen liggen om je online zichtbaarheid en impact te vergroten.
Ben jij klaar voor je volgende klantdate?
Waarom een merkscan laten maken?
Je weet waar je bedrijf voor staat, maar… Komt dat ook duidelijk over op je doelgroep?
Veel ondernemers worstelen met vragen als:
- Hoe draag ik mijn merkwaarden helder uit?
- Mijn doelgroep is bekend, maar hoe spreek ik hen écht aan?
- Mijn logo en huisstijl zijn ontworpen, maar stralen ze uit wat ik wil?
- Ik heb een website en ben actief op social media, maar zet ik ze wel effectief in?
Een sterk merk begint bij een stevig fundament. Bedrijven met een duidelijke merkidentiteit en een slimme brandingstrategie halen meer uit hun marketinginspanningen.
Met onze gratis merkscan krijg je inzicht in jouw merkpositie. Onze professionals analyseren jouw branding, visuele stijl en marketingkanalen, en sturen je een persoonlijke, vrijblijvende analyse.

Uitdagingen van onze klanten
“Hoe communiceer ik mijn bedrijfscultuur naar de buitenwereld toe?”
“Ik weet niet hoe ik me onderscheid ten opzichte van concurrentie.”
“Hoe zet ik mijn marketingbudget zo effectief mogelijk in?”
Hoe werkt de merkscan?
Een merkscan bij MediaTribe betekent dat onze branding-experts jouw merk grondig analyseren.
Zo werkt het:
Stap 1: Analyse via gerichte vragenlijst
We starten met een uitgebreide vragenlijst. Hierin toetsen we de kracht van jouw merk op vier essentiële onderdelen:
- Merkidentiteit – Is je tone of voice consistent?
- Positionering – Zijn je waardeproposities helder en onderscheidend?
- Visuele merkidentiteit – Is er een herkenbare en passende huisstijl?
- Marketingactiviteiten – Zit er een duidelijke strategie achter je social content?
Stap 2: Persoonlijk merkadvies
Op basis van de uitkomsten stellen onze professionals een persoonlijk advies op. We benoemen wat goed gaat, waar kansen liggen en welke elementen ontbreken om je merk sterker neer te zetten.
Stap 3: Je ontvangt een rapport
Alle bevindingen en aanbevelingen worden overzichtelijk gebundeld in een digitaal rapport, dat je van ons per e-mail ontvangt.
Stap 4: Vrijblijvende brainstormsessie
Wil je verder sparren over de uitkomsten? We nodigen je graag uit op ons kantoor voor een vrijblijvende brainstorm. Samen vertalen we het advies naar concrete acties om jouw merk verder te laten groeien.
Geen verplichtingen, wél waardevol inzicht.

Ben jij al een merkgedreven organisatie? Doe de merkscan!
Wil je weten hoe jouw bedrijf scoort op het gebied van merkidentiteit, branding en marketing? Doe gratis en vrijblijvend onze merkscan en onze professionals sturen je een persoonlijke analyse!
Wie wij zijn
Bij Mediatribe, hét creatieve marketingbureau uit Noord-Holland, stroomt creativiteit door onze aderen en dat zie je terug in alles wat we doen. Wij combineren een stevige basis in strategische marketingcommunicatie met een passie voor visueel onderscheidende content.
Al meer dan acht jaar helpen wij bedrijven met het bouwen van sterke merken, van merkstrategie tot visuele identiteiten contentcreatie die echt raakt.
We begonnen in Hoorn, gedreven door visie en de wil om dingen anders te doen. Inmiddels zijn we uitgegroeid tot een hechte tribe van merkdenkers, storytellers, digitale ontwerpers, visuele vormgevers, merkteerders en contentstrategen die geloven dat echte merkverbinding begint bij een heldere identiteit en een krachtig fundament.

Veelgestelde vragen over de merkscan
Als jij jouw gegevens hebt ingevuld en het verzoek voor een merkscan hebt verstuurd, gaan onze professionals voor jouw merk aan de slag. Vervolgens ontvang je binnen een week per e-mail het rapport met onze bevindingen en ons advies. Afhankelijk daarvan hebben we telefonisch contact om het door te nemen en te bespreken of er aansluitend een brainstormsessie (van ongeveer 45 minuten) moet worden ingepland.
Waarom we dit gratis doen? Heel simpel: omdat wij ervoor willen zorgen dat jouw organisatie de beste versie van zichzelf wordt, omdat wij geloven in onze werkwijze en omdat creativiteit door onze aderen stroomt. Bevalt het van beide kanten, dan staan we te trappelen om met jouw bedrijf aan de slag te gaan!
Tijdens de merkscan kijken onze professionals hoe jouw merk er op dit moment voor staat en of er kansen zijn om het te versterken. Dit bepalen zij aan de hand van een uitgebreide vragenlijst op basis van merkidentiteit (bijvoorbeeld: ‘Wordt er een eenduidige tone of voice aangehouden?’), positionering (‘Zijn er duidelijke waardeproposities terug te vinden?’), visuele merkidentiteit (‘Is er een herkenbare huisstijl?’) en marketingactiviteiten (‘Is er een strategie zichtbaar in de social media content?’). Zo krijg je inzicht in hoe wij werken, hoe de klant naar jouw merk kijkt en hoe we je verder kunnen helpen.

Hannah Biwott-van de Veen, eigenaar Volare sports
”Door goede sessies, huiswerk en vele gesprekken kwam de huisstijl en logo precies naar voren zoals het bij ons past. Het was een hele prettige samenwerking!”

Deborah Hutchinson, Senior partner Channel Capital Advisors
”We should have done this earlier! It was a challenging session for the team, where everyone was prompted to think about the ‘purpose’ and core values of Togather Finance and our services. The team of MediaTribe provided us good guidance and challenge, which not only took us out of our comfort zone, and the team benefitted from getting to know each other better.”

Marcel Beukers, eigenaar Beukers Bike Center
”Mark heeft net zoveel passie voor zijn werk als wij voor dat van ons, dus de klik was er meteen. Spannend was de onthulling van de eerste ideeën, tenslotte geef je alles uit handen, maar het was meteen raak.”

Rex Vermeulen, oprichter Taste of ICT
”MediaTribe heeft ons enorm geholpen met een uitdaging onder tijdsdruk. Zonder problemen werd de druk van onze schouders gehaald en een strakke , mooie en duidelijke animatie voor ons geproduceerd. Binnen de duidelijke afspraken en tijdlijnen die hiervoor direct besproken werden.”

Benito Maij, eigenaar No Bullsh*t sportcoaching
”Ik heb van dichtbij gezien welke uiteenlopende creatieve producten MediaTribe maakt. Een creatief brein werkt en denkt anders. Het ziet verbindingen en mogelijkheden in het onmogelijke en creëert als geen ander de boodschap die het eindresultaat vertaalt. Dat het daarnaast een fantastische groep mensen is die naar je luisteren en vanuit jouw gedachte willen werken, maakt MediaTribe compleet.”

Emma Berkhout – Marketing manager bij De Eekhoorn
”Tijdens 2 brainstormsessies zijn wij uit onze comfort zone gehaald. Hierdoor werden wij uit de dagelijkse gedachtes getrokken en een mooie overview kregen van de stijl van De Eekhoorn. MediaTribe heeft daarin een sterk team, die ons gehoord heeft en een prachtige huisstijl heeft neergezet. Ondertussen is die doorgevoerd in ons pand, het Experience Centre en de social mediakanalen!”

Ruben Timman - Founder Museum of Humanity
”Het ontwikkelen van de identiteit en de positionering van A Million Dreams heeft ons veel gebracht. Door het fuseren van twee stichtingen tot één organisatie was het niet gemakkelijk. Uiteindelijk hebben we een prachtig DNA naar boven kunnen halen. Ik kan niet anders zeggen dan dat dit prachtige team van mooie mensen het is gelukt om tijdens corona dit tot een succesvol eind te brengen!”