Het doel
Volare Sports is een atleet managementbureau dat gelooft in het waarmaken van dromen van hun atleten. Door hen een professionele carrière aan te bieden geeft Volare ze perspectief en bieden ze een kans om een goed bestaan op te bouwen. Echter liepen zij tegen een aantal uitdagingen aan: concurrentie, passende sponsoren vinden, een duidelijke positionering, een verouderde huisstijl en zichtbaarheid op evenementen. Deze uitdagingen hebben wij met ze aangepakt.
De oplossing
Ons advies was te beginnen met een merkidentiteit sessie en dit vervolgens door vertalen naar een nieuwe huisstijl. Tijdens de sessie voor de merkidentiteit hoorde je de hersenen kraken van het team van Volare Sports, maar het was de intensieve sessie meer dan waard! Die ‘extra mile’ waar ze het in de hardloopwereld over hebben, werd gezet.
Het resultaat
Een onderdeel van de merkidentiteit is: We gaan voor de ‘long run’ en gaan zelfs graag die ‘extra mile’ als wij denken dat dat nodig is. De long run met de extra mile zorgen voor een onderscheidende identiteit ten opzichte van de concurrenten. Daarnaast staat er nu een duidelijke propositie om passende sponsoren aan te trekken en voor een duidelijk vertrekpunt om naar buiten te communiceren. Dit alles wordt samengevat in het nieuwe logo en de huisstijl van Volare Sports voor maximale herkenbaarheid. Hoe wij het nieuwe logo hebben opgebouwd zie je hiernaast. Achter ieder logo hoort een bijzonder verhaal, ditmaal het verhaal van Volare Sports.
Hannah Biwott-van de Veen, eigenaar Volare sports
”Door goede sessies, huiswerk en vele gesprekken kwam de huisstijl en logo precies naar voren zoals het bij ons past. Het was een hele prettige samenwerking!”