Promeon Security en MediaTribe werken aan nieuwe merkidentiteit en -positionering

/
/
Promeon Security en MediaTribe werken aan nieuwe merkidentiteit en -positionering

 

 

MediaTribe heeft voor Promeon Security de merkidentiteit en merkpositionering mogen ontwikkelen. We zijn begonnen met stap 1, de merkidentiteit, waarbij we een sterke basis hebben uitgedacht die precies omschrijft wie Promeon is en wat ze willen uitstralen als bedrijf naar de buitenwereld. Onderdeel hiervan zijn natuurlijk passende kernwaarden, een sterke purpose, visie en missie en het welbekende archetype. Hieronder lees je er meer over!

Plezier
Plezier op de werkvloer geeft energie aan al onze medewerkers en klanten. In alles wat we doen staat plezier voorop

Nieuwsgierig
Bij Promeon zijn ze altijd op zoek naar het ‘waarom’ en gaan ze verder en dieper op alles in, hiermee bieden zij een luisterend oor en creëren bewustwording bij iedereen. We willen begrijpen om te kunnen verbeteren.

Trots
Bij Promeon zijn ze trots aangelegd, want hun vak is het mooiste wat er is.

Vooruitgang
Promeon is vernieuwend met een eigenwijs karakter, altijd met het oog op betere resultaten.

Integriteit
Eerlijk en betrouwbaar zijn, staat hoog in het vaandel.

Promeon, een veiligheidsgevoel voor iedereen
Promeon is ontstaan om het veiligheidsgevoel van mensen te borgen. Oprichter Rick de Kroon constateerde namelijk dat veiligheid en vrijheid niet vanzelfsprekend is. Met een achtergrond bij de politie en het vermogen om verdiepend naar de wereld te kijken werd Promeon Security geboren. Zij geloven door een innovatieve manier naar beveiliging te kijken, evenementen en bedrijven op een hoogwaardig niveau te kunnen helpen. Dit alles is om het plezier op de vloer te bevorderen en de bedrijven vooruitgang te bieden.

Promeon Security gelooft dat het geven van veiligheidsadvies en het leveren van beveiligers bijdraagt aan het creëren van een veilige leefomgeving. Promeon wil graag begrijpen waar jij tegen aan loopt. Zij bieden een luisterend oor een zijn probleemoplossend.

Promeon droomt van een veilige wereld vol ontspanning voor iedereen. Zij hebben veel aandacht voor de mens achter het bedrijf, bij zowel klanten als medewerkers. Het vooruitstrevende karakter van Promeon zorgt voor veel vernieuwing in de beveiligingsbranche.

De typische held en caregiver
Als onderdeel van de merkidentiteit schetsen wij altijd een archetype. Bij Promeon was het meer dan duidelijk dat zij zijn te omschrijven als een held en een caregiver.

HELD
Binnen Promeon Security heerst er een winnaarscultuur. Zij zijn gefocust op vooruitgang en doen er alles aan om het beoogde resultaat te behalen. Als dit doel is behaald is zijn zij alweer op zoek naar een hoger level. Promeon security wilt de beste zijn. Verliezen? Dat woord kennen zij niet. Wat ze van de beveiligers vragen, vragen ze ook van zichzelf. Uitdagingen aangaan en elke dag gefocust vol overgave alles geven.

CAREGIVER
Promeon’s doel is om te winnen maar zij verliezen nooit de menselijke maat uit het oog. Ze beschermen de mensen en stellen het belang van de klant voorop. Promeon security wil altijd begrijpen waarom onze klanten een uitvraag hebben, met het doel de uitdaging van de klant zo goed mogelijk te bestrijden. Eigenlijk gebeurt dit bij Promeon al van nature.

De vertaling van de merkidentiteit naar de postionering
Om te ontdekken en bepalen wat de beste strategie is voor Promeon Security, hanteren wij de drie waardestrategieën voor organisaties: Operational Excellence, Product Leadership en Customer Intimacy. Met de juiste waarde strategie kan Promeon Security waarde toevoegen en een onderscheid vermogen creëren ten opzichte van concurrenten.

De scores die Promeon Security heeft gegeven aan de drie waardestrategieën geeft aan dat de klantrelatie het allerbelangrijkst is. De waarde strategie Customer Intimacy is Promeon daarmee op het lijf geschreven.

Naast Customer Intimacy is Product Leadership de tweede belangrijke waardestrategie voor Promeon Security. De Product Leader blinkt uit in het beste product. Het ontwikkelen van innovatieve producten is hierin een belangrijk uitgangspunt voor Promeon Security. Het zorgt ook voor een kompas in de bedrijven waarmee ze willen samenwerken, dit zijn bij voorkeur grotere bedrijven die kiezen voor de beste kwaliteit in beveiliging.

Voor deze positionering heeft MediaTribe de volgende actiepunten geadviseerd: