MediaTribe
LinkedIn Instagram

“Ik wil verdieping aanjagen. Wat is het idee erachter? Never stop questioning.”

Mark van Eijk

Positionering

In onze moderne jungle valt het niet altijd mee om als merk of bedrijf de buitenwereld te bereiken. Welkom in de wondere wereld van MediaTribe.

Hoe ben je zichtbaar voor je doelgroep? Hoe verkoop ik mijn product beter? En welke design hoort bij mijn merk? Als bedrijf kun je het natuurlijk met rooksignalen proberen, maar je kunt je ook door ons laten gidsen in het oerwoud van marketingtrends, social media en creatieve communicatie.

Maar hoe doe je dat? Hoe zet je jezelf op de kaart tussen al die concurrerende ‘volkeren’ om je heen? Dan moet je eerst helder hebben wie je zelf bent en je doel bepalen. We noemen dit: Positionering. Ons eerste speerpunt.

Benieuwd hoe dit eruit ziet? Bekijk hier onze brochure.

Producten

Positioneringssessie bedrijf

Hoe zet jij jezelf op de kaart tussen al die concurrerende ‘volkeren’ om je heen? Dan moet je eerst helder hebben wie je zelf bent, je doel bepalen en keuzes maken hoe je het doel gaat behalen. De strategie komt tot stand door de merkwaarden en de merkbeloften. Welke merkbelofte geven we aan welke doelgroepen? Hier gaan we naar op zoek door middel van een ‘Fitfactor’ workshop. Gezamenlijk buigen we ons over doelgroep profielen en over de propositie(s) (merkbeloftes) van jouw bedrijf. Hierin worden de merkwaarden onderzocht en een feitelijke merkboodschap neergezet. Deze boodschap is van zeer groot belang. Door je vast te houden aan de merkbelofte en door de kracht van herhaling (marketing) is het slechts een kwestie van tijd dat jullie merk wordt herkend door de doelgroep. Na afloop van deze workshop verwerken wij alle inzichten en vertalen wij deze naar diverse merkbeloftes.

Strategische marketing sessie

Door je vast te houden aan de merkbelofte en door de kracht van herhaling (marketing) is het slechts een kwestie van tijd dat jouw bedrijf/merk wordt herkend door jullie ‘fans’ (brand awareness). Maar hoe zet je een goede marketing strategie neer, welke kanalen zet je in en welke content plaats je hier? Vanuit je bedrijf en merk kun je overal content over maken, maar de onbegrensdheid levert vaak frustratie op. Ten slotte ben je op zoek naar loyaliteit en conversie voor je merk. Gezamenlijk buigen we ons over de vragen, waarbij beproefde modellen en oefeningen de leidraad van deze sessie zijn. Als je houvast creëert door het kiezen van je onderwerpen, wordt het bedenken van content leuk! Om een duidelijk beeld van je merk neer te zetten is het belangrijk om heldere keuzes te maken in de thematiek van je content. Samen gaan wij op zoek naar jouw contentpijlers!

Stadspositionering

De sessie is voor gemeentes, dorpen en steden die klaar zijn om (verder) te groeien en zo nog beter in te kunnen spelen op de wensen van inwoners, ondernemers en toeristen. Tijdens een brainstormsessie over de positionering gaan wij volledig in op de doelgroep en onderscheidend vermogen van de stad. Zo wordt besproken wat de instelling van de inwoners, ondernemers en toeristen is en waarom zij voor jou als regio moeten kiezen. Het onderscheidend vermogen van de stad wordt besproken en hierbij wordt gekeken waar je op wil focussen en waar je je liever niet op focust. Deze sessies kunnen veel nieuwe inzichten geven voor het nieuwe imago van jullie stad, gemeente of dorp. De sessie maakt duidelijk op welke pijlers jij je moet focussen en wat de vervolgstappen zullen zijn. 

Businesscoaching

individueel
Ga jij eindelijk de stap maken om voor jezelf te beginnen en wil je de laatste tips leren om succesvol te worden als eigen ondernemer? Wil je daarnaast sparren over de keuzes die je wil maken? Wij zijn jouw sparringspartner en geven jou advies op het gebied van ondernemerschap, marketing, design, strategie en financiën.

teambuilding
Wil je met je bedrijf hechter en beter op elkaar ingespeeld zijn? En wil je het maximale uit elkaars kwaliteiten halen? Leer dan tijdens de teambuilding-sessie over de competenties van jullie werknemers. Tijdens de sessie wordt iedereen gevraagd een profielentest in te vullen. Deze test zien hoe jij handelt in bepaalde situaties en wanneer je het meest productief bent. Door dit inzichtelijk te krijgen voor jezelf en je collega’s, leer je beter gebruik te maken van de sterke kanten van elkaar. 

Heb je een uitdaging of wil jij meer weten over ons?

Ik neem graag contact met jou op!

Joost Metten

Gerelateerde projecten

The Wire Company

Branding

Wat is mijn plafond

Branding en activatie

Togather

Positionering, branding & activatie