De kracht van een sterk logo
Een sterke visuele merkidentiteit vormt de basis voor een krachtig en herkenbaar imago.
Het helpt je merk zich duidelijk te onderscheiden in een drukke markt en zorgt ervoor dat jouw doelgroep je direct herkent. Door consequent gebruik van kleuren, typografie, beeld en een herkenbaar logo bouw je vertrouwen op en vergroot je de merkbekendheid.
Een herkenbaar logo is daarbij het fundament van je merk. Het is het visuele symbool dat je waarden en identiteit samenvat en waarmee klanten een emotionele connectie maken. Samen zorgen deze elementen ervoor dat jouw merk niet alleen gezien wordt, maar ook blijft hangen.
Veelgestelde vragen
Ontwikkeling van een logo dat past bij de identiteit en positionering van je merk:
- Huiswerk vooraf
Je ontvangt een vragenlijst met alle wensen rondom je logo, je bedrijf en de doelstellingen. Hieruit kunnen we alvast ontdekken wat we mogen verwerken in het logo. Hierin zien we ook graag welke logo’s niet bij je passen. - Brainstorm
De ingevulde vragenlijst nemen we gezamenlijk door en we bespreken de mogelijkheden. Hierin nemen we gelijk de voorkeursstijlen mee. Deze brainstorm en de vragenlijst vormen de basis voor de ontwikkeling van je logo.
De brainstorm duurt circa 1 uur. - Ontwikkeling concept
Op basis van alle informatie start de designer met een concept voorstel (schets) voor het logo. Deze opzet delen we en we bepalen gezamenlijk of de gekozen richting de juiste is. - Ontwikkeling logo
In deze fase gaan we over tot definitieve uitwerking van het logo. Alle feedback en je wensen nemen we mee en we vertrouwen erop dat het logo past bij jou en je merk.