Het doel
Twee stichtingen, waaronder Museum of Humanity, die erachter komen dat ze een gezamenlijk doel delen: dromen van een betere wereld waarbij het welzijn van de mens centraal staat. En ze met elkaar waarschijnlijk veel sterker zijn en meer kans hebben in het verwezenlijken van die droom. Dat roept om een nieuwe beweging en om een fusie, maar daar komt heel wat bij kijken.
De oplossing
Onder andere het creëren van draagvlak onder alle stakeholders met betrekking tot het ontdekken van de nieuwe (visuele) identiteit, de nieuwe naam én de positionering van de nieuwe beweging. MediaTribe is gevraagd om dit proces in goede banen te leiden richting een unanieme tevreden uitkomst. Tijdens meerdere sessies hebben we door middel van onze beproefde modellen diverse stakeholders betrokken en meegenomen in de zoektocht naar een nieuwe naam, archetype, kernwaarden en marktpositionering.
Het resultaat
Na een aantal enerverende sessies met ons team en de teams van de stichtingen, waar vooral veel knopen zijn doorgehakt, hebben we de nieuwe identiteit, die draait om portretten van mensen van over de hele wereld, vertaald naar een nieuw logo, een nieuwe beeldtaal en bijbehorende huisstijl. De beweging A Million Dreams is er meer dan klaar voor om het gedachtegoed van Museum of Humanity over de wereld te verspreiden om zo de wereld een beetje mooier te maken.
Ruben Timman - Founder Museum of Humanity
”Het ontwikkelen van de identiteit en de positionering van A Million Dreams heeft ons veel gebracht. Door het fuseren van twee stichtingen tot één organisatie was het niet gemakkelijk. Uiteindelijk hebben we een prachtig DNA naar boven kunnen halen. Ik kan niet anders zeggen dan dat dit prachtige team van mooie mensen het is gelukt om tijdens corona dit tot een succesvol eind te brengen!”