De Eekhoorn Experience Center

/
/
De Eekhoorn Experience Center

Het doel

De Eekhoorn Dutch Furniture is een familiebedrijf met een duidelijk concept: het ontwerpen van stoere, eigentijdse, aantrekkelijke en eenvoudig te monteren meubels. Om de snelle groei te faciliteren hebben ze een nieuw pand laten bouwen langs de N307 in Zwaagdijk. Dit pand is een combinatie van opslag en logistiek maar vooral ook van beleving. Deze beleving ervaar je in het nieuwe Experience Center. Een next level showroom die zijn weerga niet kent. Alle merken die De Eekhoorn vertegenwoordigt zijn aanwezig voor zowel de zakelijke inkoper doordeweeks als de consument die in het weekend welkom is om zich te laten inspireren en die zelf aan de slag wil om zijn/haar eigen ultieme inrichting te creëren. MediaTribe en De Eekhoorn concludeerden na een positioneringssessie dat de huidige corporate huisstijl niet meer aansloot op de nieuw ingeslagen koers en het gewenste imago van het nieuwe Experience Center, daarom zijn we aan de slag gegaan met een nieuwe huisstijl.

De oplossing

Voor de nieuwe huisstijl was een bezoek aan het nieuwe pand noodzakelijk. Tijdens de rondleiding werden we geprikkeld door kenmerkende elementen en details van het gebouw. Zowel de verschillende hoeken in het gebouw als de gebruikte materialen leverden nieuwe inzichten op. Deze inzichten hebben we vertaald naar vormen, kleuren & woorden die bijdragen aan de gewenste uitstraling van het nieuwe pand en het nieuwe Experience Center.

Het resultaat

Er is een krachtige huisstijl ontworpen dat bijdraagt aan het juiste gevoel dat De Eekhoorn met het Experience Center wil uitdragen. De stijl is modern, industrieel, minimal urban, warm en sfeervol. De kleuren die te zien zijn in de vormgeving zijn afkomstig van het pand. Er is gekozen voor een lettertype dat goed match met het huidige logo, een schreefloos lettertype wat tijdloos en modern is, in combinatie met een handgeschreven tekst wat creativiteit uitstraalt en oproept. Het handgeschreven woord ‘Let’s create’ is een oproep aan de doelgroep en geeft het uitgangspunt van het Experience Center weer. Het zorgt voor variatie en creëert een bepaalde spanning in de vormgeving. In combinatie met handgetekende iconen vormt dit een unieke en creatieve stijl. We hebben een patroon ontworpen wat geïnspireerd is op stoffering van meubels maar ook op de diverse flauwe hoeken die te vinden zijn in het pand. Dit zorgt voor een onderscheidende en unieke stijl binnen de vormgeving. Het patroon is bruikbaar voor allerlei verschillende doeleinden en het verrijkt daardoor de huisstijl. Dit alles bij elkaar vormt een kenmerkende huisstijl dat volledig gebaseerd is op het DNA van het nieuwe Experience Centrum van De Eekhoorn.
Logo De Eekhoorn

Emma Berkhout – Marketing manager bij De Eekhoorn

”Tijdens 2 brainstormsessies zijn wij uit onze comfort zone gehaald. Hierdoor werden wij uit de dagelijkse gedachtes getrokken en een mooie overview kregen van de stijl van De Eekhoorn. MediaTribe heeft daarin een sterk team, die ons gehoord heeft en een prachtige huisstijl heeft neergezet. Ondertussen is die doorgevoerd in ons pand, het Experience Centre en de social mediakanalen!”