Het doel
Nadat een grote groep betrokken Hoornse ondernemers in samenwerking met de gemeente en onderzoeksbureau Buhrs aan een algeheel plan hadden gewerkt om de stad Hoorn nog beter te promoten via de campagne “Ik hou van Hoorn”, zijn wij als bureau gevraagd om vanuit het bestaande logo de creatieve vertaling te maken richting de huisstijl en lanceringscampagne van Ik hou van Hoorn.
De oplossing
Hoorn heeft veel unieke eigenschappen wat de stad aantrekkelijk, interessant en origineel maakt voor diverse doelgroepen. Jong en oud, inwoners en omwoners, binnenlandse en buitenlandse toeristen. Door unieke elementen van de stad te koppelen aan het concept Ik hou van Hoorn, blijven wij dicht bij de ware identiteit van de stad en is er een huisstijl ontstaan die een juiste weerspiegeling is van de moderne V.O.C.-stad die Hoorn is. Naast het benadrukken van de unieke eigenschappen van Hoorn en de voordelen die de stad biedt, hebben we gekozen voor een ambassadeursstrategie dus laten we het verhaal over Hoorn vertellen door de inwoners en andere betrokkenen, zodat deze verhalen herkenning oproepen bij hun generatiegenoten. Samen maken we de stad aantrekkelijk.
Het resultaat
Na de kick-off van de nieuwe huisstijl van Ik hou van Hoorn hebben wij diverse middelen vormgegeven en ontwikkeld waaronder de website, social media-uitingen (Facebook, Instagram), advertenties voor in kranten en digitale toegangsborden van de stad, magazine rondom de Gouden Eeuw en presentaties voor de citymarketeer. Daarnaast hebben we diverse activaties ontwikkeld zoals Schaatsbaan Hoorn, Wintershoorn en Stad van de Gouden Eeuw.
20%
Groei bezoekers
+7,6%
Gem. besteding
bezoekers
2e prijs
Nationale citymarketing
trofee 2019