Passi – Zomerpop

/
/
Passi – Zomerpop

Het doel

Rabobank West-Friesland heeft het product Passi: blits, gaaf en geld verdienen met je talent. Het is de nieuwe pinpas die hoort bij de Rabo Jongeren Rekening voor iedereen van 12 tot en met 17 jaar. En het leuke is, dat er in deze pinpas meer zit dan je denkt. Je kunt er natuurlijk mee betalen, maar er is meer! PASSI is talent ontwikkelen én inspiratie om geld te verdienen. Rabobank West-Friesland wilde nieuwe leden werven voor Passi via zichtbaarheid en activatie rondom het evenement Zomerpop.

Zomerpop is een jaarlijks festival dat een breed publiek trekt. De leeftijd van de bezoekers is vanaf ongeveer 15 jaar (rekening houdend met een entreeprijs van minimaal 26,00 euro). De stand van Passi richtte zich dan ook op de 15-, 16- en 17-jarigen die het event bezochten.

De doelgroep (15-, 16- en 17-jarigen, ook wel Generatie Z genoemd) is volop in ontwikkeling en wil graag als een volwassene behandeld worden. Ze willen eigen keuzes maken en zelf alles ontdekken. Online zijn ze zichtbaar en ze willen graag bevestiging van vrienden (likes, shares en meningen van vrienden zijn belangrijk). Een van de dingen die ze beginnen te ontdekken is voeding. Of ze nou bezig zijn met gezonde voeding of voeding in het algemeen. Het delen van foto’s van voeding en dranken (die er hip uitzien/ trendgevoelig zijn) op social media gebeurt regelmatig. Deze doelgroep wil graag alcohol gaan ontdekken, maar mogen dit nog niet (van de wet en ouders).

De oplossing

Om op de doelgroep in te spelen werd de Passi voor Cocktail Battle georganiseerd op zaterdag. De stand werd aangekleed met een cocktailbar. Hier was een professionele cocktailshaker aanwezig, die de cocktail battle ging begeleiden.

De cocktailshaker verwelkomde drie groepen in de stand. In de stand stonden drie tafels met daarop materialen die nodig waren om een cocktail te maken en alle deelnemers kregen een Rabobank Passi schort om. De cocktailshaker gaf eerst een korte workshop over het ontstaan van de cocktail en de ingrediënten en (alcoholvrije) drank die ze gingen gebruiken. Na de uitleg kregen de drie koppels 10 minuten de tijd om een eigen, creatieve cocktail te maken. Als de tijd om was, ging de cocktailshaker samen met iemand van MediaTribe langs de tafels om de cocktails te beoordelen. Het winnende team met de lekkerste cocktail ontving een prijs: twee muntjes voor het festival per persoon.

Het resultaat

5000+

Bezoekers

148

Formulieren ingevuld

500

Afdrankertjes