Merkfundament Togather Finance

/
/
Merkfundament Togather Finance
Togather

Het doel

Nooit meer wanbetalers of onvoldoende krediet om te kunnen investeren. Dat is één van geheimen van Togather, een unieke combinatie van de financiële kracht en knowhow van Channel Capital uit Londen en het geavanceerde IT-platform van de Cloud 9 Group. Sinds begin 2017 ondersteunt Togather groeiende MKB’ers om door te kunnen groeien middels het creëren van werkkapitaal. Dit nieuwe bedrijf werkt internationaal en daar hoort een gepaste uitstraling bij. Wij kregen de opdracht de naam te ontwikkelen en dat visueel vorm te geven in een krachtig logo met een dito huisstijl. Om dit nieuwe merk lading te geven, hebben wij de vervolgopdracht gekregen om ook de marketing, content creatie en mediamanagement uit te voeren.

De oplossing

Stap 1, 2 en 3

Togather ontwikkelt voor haar klanten een stabiele cashflow, waardoor bedrijven gezond en krachtig kunnen opereren. Veel mkb’ers kunnen dit niet alleen en dus is samenwerking essentieel. De naam Togather verwijst hiernaar. De puntkomma uit het logo voegden we toe om de merkbelofte extra kracht te geven. De functie van de puntkomma is immers het verbinden van datgene voor als achter dit leesteken.

Stap 4

Door middel van een doelgroep onderzoek over mediagebruik, marktonderzoek en deskresearch hebben wij een gedegen marketingcommunicatieplan geschreven voor Togather Finance. Dit marketingcommunicatieplan bestond uit doelgroep persona’s, contentpijlers (de basis van de dagelijkse content), een actieplan voor de help content, een creatieve hero campagne en budgetverdeling. Kortom: wat zijn de next steps?

Stap 5 – huidige klantrelaties

Togather werkt vanuit hun vijf kernwaarden, namelijk; zorgzaam, groei, dynamisch, togetherness en innovatie. In het teken van innovatie heeft Togather hun online cashmanagement platform aangepakt en vernieuwd. Om dit nieuwe platform onder de aandacht te brengen, zijn wij aan de slag gegaan met een (lekkere) campagne. In de campagne stond ‘We hebben samen iets te vieren.’ centraal. Shirley van Togather gaf demonstraties online, tijdens deze meeting werd er als verrassing een taart bij de klant bezorgd. Zo konden de klanten met Shirley op afstand toch samen een taartje eten. Bij de lekkere taart zat ook een boodschap, namelijk: “Als je niet kan delen, kan je ook niet vermenigvuldigen, dus neem het ervan. Je moet er nog van groeien!” Groei is namelijk het uitgangspunt van het nieuwe platform van Togather en de cash behoefte die Togather bij ondernemers vervuld. Het delen is niet alleen het taartje delen met elkaar, maar ook de inzichten en cijfers delen met elkaar om die groei te realiseren.

De oplossing

Na een geslaagde merkpresentatie in London, heeft MediaTribe op basis van de gezamenlijk ontwikkelde positioneringstrategie de lancering van dit unieke nieuwe merk op de Nederlandse markt begeleid. Momenteel behoort Togather tot een van de grootste factoraars van Nederland en slaan we binnenkort onze vleugels uit naar andere landen in Europa. We zijn trots op de vliegende start van ‘ons’ merk en kijken ernaar uit om Europa te veroveren.

Deborah Hutchinson, Senior partner Channel Capital Advisors

”We should have done this earlier! It was a challenging session for the team, where everyone was prompted to think about the ‘purpose’ and core values of Togather Finance and our services. The team of MediaTribe provided us good guidance and challenge, which not only took us out of our comfort zone, and the team benefitted from getting to know each other better.”