MediaTribe
LinkedIn Instagram

Gouden Eeuw

Ik hou van Hoorn

Huisstijl

Uitdaging

Hoorn en haar water hebben een belangrijke rol gespeeld in de Gouden Eeuw. De zee speelde eeuwenlang de hoofdrol in de geschiedenis van Hoorn. Het NBTC Holland Marketing heeft 2019 verkozen tot het startjaar van de Gouden Eeuw, die doorloopt tot 2021. Een unieke kans voor Hoorn om deze toeristen te verleiden naar onze prachtige maritieme en authentieke stad. Onze stad heeft van zichzelf al een prachtige uitstraling en nu is het belangrijk dat de toeristen zichtbaar verrast worden door de extra Gouden Eeuw uitstraling die Hoorn gaat bieden in 2019 en opeenvolgende jaren. Bij het zien of toetreden van de stad moet een bezoeker zich gelijk wanen in de sfeer van de Gouden Eeuw.

Strategie

Hoorn stad van de Gouden eeuw richt zich op inwoners, bezoekers en toeristen. Deze werden geïnformeerd over alle activiteiten en evenementen die plaatsvinden rondom de Gouden Eeuw in Hoorn. Om deze te bereiken worden de volgende marketingcommunicatie-instrumenten ingezet: Landingspagina, print (magazine & flyers), outdoor reclame (banieren, vlaggen en billboards) en social media. MediaTribe is de maker van de Gouden Eeuw huisstijl in Hoorn en alle bijkomende uitingen.

Resultaat

Om een maximale zichtbaarheid van de Gouden Eeuw te creëren binnen de gemeente Hoorn is de stad bekleed met banieren in de Gouden Eeuw stijl. Historische panden ontvingen een vlag die bij evenementen buiten gehangen kon worden. Er werd een landingspagina vormgegeven in Gouden Eeuw stijl, een magazine gemaakt met daarin alle verhalen over Hoorn en Gouden eeuw evenementen, een meertalige flyer die werd verspreid onder alle vakantieparken en toeristische plekken in Noord-Holland en social media (advertenties) werden ingezet om de Nederlandse toerist op de hoogte te brengen.

Heb je een uitdaging of wil jij meer weten over ons?

Ik neem graag contact met jou op!

Joost Metten